Májustól már országosan zéró toleranciát alkalmaznak a sebességmérések során, ám nem árt tisztában tenni egy fontos dologot.
Május elsejétől a rendőrségi hitelesített sebességmérők által mért érték a jogilag elfogadott sebesség, amellyel a megmért jármű haladt. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban a mérési határérték beállításához alkalmazott 3 km/órás illetve 3 százalékos „tűrést” a sebességellenőrzések során már nem alkalmazzák – írja a kreszvaltozas.hu.
A portálnak Óberling József renrőrezredes, rendőrségi főtanácsos, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője úgy nyilatkozott: a személysérüléses közúti közlekedési baleseteknél még mindig toronymagasan vezető baleseti ok a gyorshajtás, és ez indokolja a szigorítást.
Fontos azonban, hogy büntetést a minimális sebességtúllépésért csak akkor jár, amennyiben megállítja a sofőrt a rendőr. A Hirado,hu szerint ugyanis traffipaxoknál és a mozgó sebességmérőknél pedig elvileg megmaradt az a szabály, hogy bizonyos mértékű sebességtúllépésig nem kell számítani bírságra
Ennek hátterében az is állhat, hogy a navigációs alkalmazások nem feltétlenül mérnek pontosan ugyanakkora értékeket.
„Ha az autó sebességmérője szerint 70-nel mennek, az egyik navigációs alkalmazás szerint csak 68-cal haladnak. Ilyen anomáliák adódhatnak a sebességmérő műszerek között, főként akkor, ha idősebb autónk van” – magyarázta az M1 híradója.
Naponta átlagosan 1700 gyorshajtót fognak el itthon, de ez a szám most minden bizonnyal emelkedni fog.
Forrás: Kreszvaltozas.hu/Szabolcsihir.hu/Index.hu
Fotó: Police.hu