Kampány indult a hölgyek külön költségeinek csökkentéséért

Megosztás

A menstruációs szegénység egy régóta létező fogalom és egyben megkerülhetetlen problémája hazánk mai társadalmának. Ennek kapcsán jött létre július elején egy kezdeményezés, amely a hazai üzlet- és áruházláncok bevonásával kíván eredményeket elérni az ügyben.

A jelenlegi gazdasági helyzet sokak életét teszi küzdelmessé és a nők egy jelentős része még nehezebben tudja fedezni rendszeres kiadásait, így minden forint számít. Szerencsére a Tesco nem hagyta figyelmen kívül a kérdést, és 2024. június 27-től a sajátmárkás egészségügyi és tisztasági betéteinek, tamponjainak, valamint menstruációs bugyijainak árából elengedi azok ÁFA díját. Az aHang civil szervezet kampányában arra kéri a hazai áruházakat, hogy követve a Tesco példáját, csökkentsék a menstruációs termékek árát. 

“A kormány nem hajlandó nőügyekkel foglalkozni, mi ezt tesszük! Szeptemberben kezdődik az iskola, ami rengeteg családot anyagilag még inkább megvisel, ezért fontos, hogy a menstruációs termékek tartós árcsökkentését, ezt az egyedülálló kezdeményezést más üzletek is bevezessék” – emelte ki Soltész Luca, az aHang munkatársa, a petíció indítója.

Az indítváníhoz eddig 11 ezernél is több ember csatlakozott aláírásával. A csoport tárgyalásokat kezdeményezett, és megkeresésükre több üzlethálózat is pozitívan reagált, hamarosan értekezni fognak többek között a SPAR Magyarországgal, valamint a DM – Drogerie Markt Magyarországgal is. 

Az aHang petícióját ide kattintva megtalálja.

Fotó: okopoliszalapitvany.hu

Kapcsolódó cikkek