A Direkt36 legújabb oknyomozó riportjában azt vizsgálták meg közelebbről, mi állhat Rogán Antal volt felesége, Rogán-Gaál Cecília médiacégének elképesztő üzleti sikere mögött. A cég egy bulvárlapot ad ki, amivel tavaly 1,5 milliárdot termelt. Kiderítettük, hogy a céghez jelenleg kormányzati szereplőktől is jön a pénz.
2019 végén jelentette be Rogán Antal hivatala, hogy a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter 12 év házasság után elválik akkori feleségétől, Cecíliától. Utóbbi 2020-ban újraházasodott, de továbbra is politikus exférjének nevét használja, és jelenleg is Rogán-Gaál Cecíliának hívják.
A Direkt36 kutatásai szerint az egykori feleség nem került messze azoktól a gigantikus állami költésektől sem, amelyek felett Rogán a kormány egyik legbefolyásosabb tagjaként rendelkezik. Sarka Katával közös weboldalán ugyanis ezekben a napokban is futott a kormány egyik legújabb hirdetése, valamint feltűnt egy Rogán alá tartozó állami cég hirdetése is. Továbbá rendszeresen megjelent rajta a kormányközeli TV2 egyik olyan műsorának a reklámja, amelynek partnere a Rogán alá tartozó Magyar Turisztikai Ügynökség.
A Top World News nevű, elsősorban bulvártémákkal foglalkozó weboldal kiadója, a Top News Hungary Kft. a közelmúltban azzal került be a hírekbe, hogy a 2021-es évben meghökkentő pénzügyi eredményt produkált. A csekély látogatottságú weboldal tavaly másfél milliárd forintos nettó árbevételre tett szert, amiből több mint 1,3 milliárd forintot profitként tudott elkönyvelni. A profitot Rogán-Gaál és Sarka osztalékként kivette a cégből.
„Ez abszurd, ez nem lehet valós gazdasági teljesítmény. Ilyen eredményt a jelenlegi magyar piacon, és azon kívül is lehetetlen elérni” – mondta a Direkt36-nak Urbán Ágnes közgazdász, egyetemi oktató, a Mérték Médiaelemző Műhely kutatója a Top World News eredményeiről.
Szerinte azért is kiugró Rogán-Gaálék cégének eredménye, mert a piaci alapon működő híroldalak csak akkor tudnak sikeresek lenni, ha sok újságíróval dolgoznak, ezért magasak a költségeik. „Jellemző, hogy napjainkban inkább az a kérdés, hogy fenn tudnak-e maradni a médiavállalatok, a 85 százalékos haszonkulcs teljesen abszurd” – fogalmazott Urbán.
Rogán-Gaál cége annak ellenére ért el látványosan jó üzleti eredményt, hogy a Top World News (twn.hu) a Gemius adatai szerint a napi látogatottsági versenyben rendszerint nem fér be az első 150 legolvasottabb magyar weboldal közé, és a közösségi média elérése is kifejezetten gyenge. A Facebookon 23 ezer követőt gyűjtöttek, de két posztjuk között néha egy hónap is eltelik, az azokra adott reakciók száma pedig ritkán lépi át a tízet. (Eközben például a Telex vagy a 444 posztjai gyakran kapnak több száz vagy akár több ezer lájkot.)
A teljes Direkt36-cikk a Telexen, ide kattintva olvasható.