Így folytatódik Szolnok után az M4-es építése

Megosztás

Az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás (Kelet) közötti nyomvonalára érkezett ajánlati felhívás az uniós közbeszerzési értesítő felületén. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hirdetménye összesen 34 kilométernyi négysávos út létrehozását célozza meg – írja a magyarepitok.hu.

A 3,75 méteres széles forgalmi sávokkal és 20 méteres koronaszélességgel létrejövő út kétféle módon jön létre a két település között:

mintegy 25 kilométeren új nyomvonal épül ki (a 118+000 és a 143+500 kilométer szelvények között),
további 19 kilométeren viszont a meglévő kétsávos szakaszt bővítik (a 143+500 és a 152+290-es szelvények között).

Pihenőhelyek és csomópontok kivitelezése a feladatok között

A projektben számos új csomópont is kiépül az M4-esen:

a Törökszentmiklós-Kelet forgalmi csomópont a 4-es főútnál,
a 4204-es út forgalmi csomópontja,
és egy további csomópont a 4-esen.
Emellett egy egyszerű pihenő és egy komplex pihenő is létrejön.

Az M4-es Törökszentmiklós utáni folytatásával legutóbb 2019 májusban foglalkoztunk, amikor a NIF kihirdette a tervezői közbeszerzés győztesét. Az Utiber Kft. és a Roden Kft. a Törökszentmiklós és Püspökladány közötti mintegy 65 kilométeres szakaszon készített terveket, ennek első szakaszára vonatkozik a mostani ajánlati felhívás.

Abonyig már egybefüggő négysávos út vezet az M4-esen

A Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig létrejövő M4-esen az elmúlt években számos szakaszt adtak át:

a főváros agglomerációjában fekvő Üllő és Albertirsa között tavaly februárban készült el a négysávos út;
Cegléd és Abony között tavaly júliusban.
További elkészült szakaszokkal együtt a fenti két projekt zárása után immár 62 kilométernyi egybefüggő gyorsforgalmi úton zajlik a forgalom Üllő és Abony között. Az Abony utáni, Szolnokot elkerülő Abony-Törökszentmiklós szakaszon is zajlik a kivietelezés, amelyről legutóbb ebben a cikkben írtunk.

A fent említett Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz után a 30 kilométeres Püspökladány-Berettyóújfalu szakasz következik, amelyre már korábban kiírták a tervezői közbeszerzést. Az M4-es a román határt a Berettyóújfalu-Nagykereki szakasszal érte el, amelyet szintén tavaly adtak át, és ebben a cikkben számoltunk be a szeptember 4-i eseményről.

Kapcsolódó cikkek