Folyamatosan drágul az elektromos autók töltése, a szolgáltatók nagymértékű emelést hajtanak végre

Annak ellenére, hogy az áram világpiaci átlagára már lefelé süllyed, az elektromos autókat egyre több pénzért tudjuk csal feltölteni a töltőoszlopokon. Teljesen véget vetnek az elektromos autózásnak ezzel jó időre? Az elektromos energia árának emelkedését sajnos nem tudják lenyelni az elektromobilitás szolgáltatók, így az oszloponként változó árazás egyre több szolgáltatónál bonyolítja a villanyautósok életét – írja a Villanyautosok.hu. Nemrégiben a Mobiliti és a TEA. szolgáltatók átváltozásáról számoltunk be, most pedig négy további szolgáltató, az Emobility Solutions, az evDirect, az Optimum Way és a Parkl új árait foglaljuk össze. Az Emobility Solutions hálózatának jelentős részét a Stop Shop üzletek parkolóban lévő AC töltők jelentik, melyeken a…

Tovább olvasom

Óriási arcul csapás a villanyautósoknak: a többszörösére emelik a feltöltések árát

Lehet, hogy nemrég még pénzt lehetett megtakarítani azzal, ha valaki az elektromos autózást választotta, most azonban óriási áremelés lesz. Száz kilométer megtétele átlagos elektromos autókkal hamarosan annyiba kerül majd, mintha a mostani benzinárak mellett 10, illetve 17 litert fogyasztana a járművünk. Agyon is csapják az elektromos autózást ezzel. 2023 elején módosítja regisztrált ügyfeleknek szóló díjszabását a Mobiliti. A 22 kW-os AC töltők esetében január 2-ától 145-ről 170-375 forintra emelkedik 1 kWh ára, a 25 kW-os DC töltőket használóknak pedig az eddigi 165 helyett 305 forintot kell majd fizetniük kWh-ként. A legalább 40, legfeljebb…

Tovább olvasom

A mosógépek és hűtők használatát korlátoznák, az elektromos autókét betiltanák Svájcban az áramhiány miatt

a valóban energiahiány lép fel, radikális intézkedéseket vezethet be az ország. A vízenergiának köszönhetően Svájc rendelkezik Európa egyik legkörnyezetbarátabb áramellátásával. Most azonban az alpesi köztársaság áramszünettől tart – írja a Focus német hírmagazin alapján a hu.euronews.com. Az állam telente nagy mennyiségű villamos energiát importál Németországból és Franciaországból, idén azonban ez utóbbi két ország is problémákba ütközhet. A Svájci Államszövetség által november 23-án kiadott rendelet-tervezet drasztikus intézkedéseket ír elő, amelyeket energiahiány esetén négy fokozati szint keretében hoznának meg. Vannak köztük előírások, amelyek szerint a mosógépek nem működhetnének 40 Celsius-foknál magasabb hőmérsékleten, a…

Tovább olvasom

Jász-Nagykun-Szolnok megye ebben is hátul kullog

Tovább nőtt a nyilvános elektromos töltőállomásokon felhasznált energiamennyiség országszerte. Ez jó hír, rossz benne, hogy Jász-Nagykun-Szolnok megyében kevésbé nőtt a mért mennyiség. Vagyis ebben a mutatóban is hátul kullogunk. Az elektromos gépjárműtulajdonosok 45 százalékkal több áramot töltöttek járműveikbe nyilvános töltőállomásokon a második negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest, továbbá 13 százalékkal többet az előző negyedévhez viszonyítva – közölte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb negyedéves beszámolója alapján az MTI-vel. A közleményükben kiemelték, hogy az engedélyköteles töltőberendezések száma 24,8 százalékkal 2031 darabra nőtt egy év alatt; ezeken a…

Tovább olvasom

Elektromos töltőállomások hatvan kilométerenként: ezt kéri az EP

60 kilométerenként elektromos, 100 kilométerenként pedig hidrogén töltőállomások telepítésével kellene segíteni, hogy az Unió elérje az éghajlatsemlegességet, mondják a képviselők. A Parlament szerdán 485 szavazattal, 65 ellenszavazat és 80 tartózkodás mellett elfogadta álláspontját arról, hogy fel kellene gyorsítani az autók, teherautók, vonatok és repülőgépek alternatív (például elektromos vagy hidrogén) töltési állomásainak kiépítését, és támogatni kellene a fenntartható járművek elterjedését. Az új szabályjavaslat az Irány az 55%! csomag részét képezi, amelynek célja, hogy az Unió 2030-ra az 1990-es szinthez képest legalább 55 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsásson ki. Több elektromos töltésre szolgáló állomás…

Tovább olvasom

Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra

Kína után négy európai ország, konkrétan Norvégia, Svédország, Németország és az Egyesült Királyság készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére – derül ki a világ 14 legnagyobb járműpiacát vizsgáló EY kutatásból. Magyarországon 2 év alatt megháromszorozódott a villanyautók száma. Továbbra is Kína áll a leginkább készen az elektromos járművek térnyerésére mind a kereslet-kínálat, mind pedig a szabályozási környezet szempontjából. A világ 200 legnagyobb lítium-gyárából 122 ebben az országban található, 2021-ig a világ egyenáramú gyorstöltőinek 41 százalékát is ide telepítették. Kína egyben az árammal működő gépkocsik legnagyobb piaca, a vásárlók több…

Tovább olvasom

Új kihívás a tűzoltóknak a napelem

Magyarországon is hódít a lakossági napelemes kiserőművek és az elektromos gépjárművek divatja. Csak idén augusztusig több mint 56 ezer új zöld rendszámos (hibrid vagy tisztán elektromos) gépjármű jelent meg hazánk útjain; a napelemes kiserőművek száma pedig a 2015-ös 15 ezerről öt év alatt 88 ezerre emelkedett. Az új technológiák a tűzoltókat is új kihívások elé állítják. Az új típusú épületekben és járművekben keletkezett tűz oltása speciális szaktudást és különleges beavatkozást igényel, ezért megyénk tűzoltóit és a katasztrófavédelem munkatársait is felkészítették az új kihívásokra. A képzés elméleti szekciójában a hallgatóság a…

Tovább olvasom

Így parkolhatnak ingyen a tisztán elektromos autók Szolnokon

A szolnoki közgyűlés augusztusi döntése értelmében szeptember 1-től Szolnokon sem parkolhatnak ingyenesen a zöld rendszámos hibridek. A kizárólag elektromos energia felhasználásával működő járművekkel továbbra is díjmentesen parkolhatnak az I. II. III. zónákban, amennyiben ingyenesen regisztrálják járműveiket. A regisztráció a forgalmi engedély felmutatásával történik a Belvárosi Ügyfélközpontban, vagy e-mailben is bemutatható.

Tovább olvasom

A háború miatt begyorsulhat az elektromos autók piaca

Az orosz-ukrán háború miatti látványos energiaár-növekedés az elektromos járművek felé terelgetik az autóvásárlásban gondolkodókat, így ez a folyamat oly mértékben fel fog gyorsulni, hogy Magyarországon évi 40-50 százalékos növekedésre kell felkészülni – nyilatkozta Marsi Norbert a Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület elnöke a Világgazdaságnak. Mivel a hazai utakon futó elektromos autók száma jelenleg olyan 50 ezer körül mozog, ez az év végére akár 70-80 ezerre is növekedhet. Persze Marsi szerint az is egy nagyon fontos szempont, hogy milyen támogatásokkal segíti az állam a vásárlásokat. A zöldátállás és azon belül az elektromos autókra…

Tovább olvasom

Magyarország 220 ultragyors autótöltőre nyert el pályázatot

A tervezettnél korábban hozták meg a támogatási döntéseket az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) polgári-katonai kettős célú és alternatív üzemanyagokat érintő közlekedési projektjavaslatairól – írta közleményében az Innovációs és Technikai Minisztérium. Magyarország a lengyelekkel holtversenyben a legtöbb nyertes pályázattal büszkélkedhet, öt hazai fejlesztési terv valósulhat meg összesen több mint 11 milliárd forintból. Közülük négy a tiszta és csendes elektromos autózás további térnyerését segíti elő az ultragyors töltőhálózat bővítésével és a fővárosi repülőtér belső töltőinfrastruktúrájának kiépítésével. Magyarországon jelenleg mintegy 30 ultragyors, legalább 150 kW teljesítményű töltőből vehetnek fel üzemanyagot az elektromos autók.…

Tovább olvasom