A Tudományos Akadémia gyorsan igyekezett kisegíteni az “ötlethiányban” szenvedő Pintér Sándort, hogy mégis mi is lenne a teendő a mai magyar oktatási rendszerben, amit a Fidesz vagy elmulasztott eddig, vagy teljesen a fordítottját csinálja.
Ha már Pintér Sándor arról panaszkodott, hogy a pedagógusok csak morognak, de javaslatokat nem adnak neki a közoktatásban uralkodó állapotok javítására, akkor most megnyugodhat, ugyanis nem különb grémium, mint a Magyar Tudományos Akadémia elnöksége sietett a miniszter segítségére. Az MTA vezetőségének állásfoglalásában a testület a következőket tartja elengedhetetlenül fontosnak a jó színvonalú közoktatási rendszer megalapozásához:
- A pedagógusok és a kormányoldal közötti párbeszéd sikeressége érdekében elengedhetetlen az elbocsátott tanárok visszahelyezése eredeti munkahelyeikre.
- A pedagógusok fizetése mielőbb érje el a diplomás átlagbért és legyen teljesítményarányos.
- A tanári pálya vonzóvá tételéhez és a közoktatás színvonalának emeléséhez szakmai autonómiát kell biztosítani a pedagógusoknak.
- A pedagógus utánpótlás biztosítására meg kell erősíteni az egyetemeken a tanárképzést.
Mindezeken felül az elnökség kifejtette, hogy a közoktatásban tapasztalható évtizedes negatív tendenciák megfordításához az ágazatnak meg kell kapnia azt a figyelmet és anyagi hátteret, amivel a világ élvonalát képező és felzárkózásra törekvő európai és Európán kívüli országok oktatási közege is rendelkezik. Ezek hiányában a legradikálisabb szervezeti reformok sem hozhatnak eredményt.
Végezetül az MTA felajánlotta tagjai és testületei, kiváltképpen a Pedagógiai Tudományos Bizottság és a Közoktatási Elnöki Bizottság tudását és tapasztalatait, hogy segítse egy tudományosan megalapozott, korszerű közoktatás feltételeinek kialakítását. (via Hvg.hu)