Lehet, hogy nemrég még pénzt lehetett megtakarítani azzal, ha valaki az elektromos autózást választotta, most azonban óriási áremelés lesz. Száz kilométer megtétele átlagos elektromos autókkal hamarosan annyiba kerül majd, mintha a mostani benzinárak mellett 10, illetve 17 litert fogyasztana a járművünk. Agyon is csapják az elektromos autózást ezzel.
2023 elején módosítja regisztrált ügyfeleknek szóló díjszabását a Mobiliti. A 22 kW-os AC töltők esetében január 2-ától 145-ről 170-375 forintra emelkedik 1 kWh ára, a 25 kW-os DC töltőket használóknak pedig az eddigi 165 helyett 305 forintot kell majd fizetniük kWh-ként.
A legalább 40, legfeljebb 50 kW-os teljesítményű AC, illetve DC villámtöltők esetében 120-ról 140-240 forintra nő a percdíj, a legalább 70 kW-os AC-DC töltők percdíja 120-ról 265 forintra emelkedik.
A legalább 100 kW-os DC-töltés percdíja 150-ről 415 forintra növekszik.
Újdonság, hogy a szolgáltató január 2-ától töltőpontonkénti árazási rendszert alkalmaz, így az adott töltőre érvényes árat a töltés megkezdése előtt minden esetben ajánlott leellenőrizni az applikációban.
A Mobiliti legutóbb november közepén emelt árat, nem sokkal azt követően, hogy a MOL november elején 36,7 százalékkal drágította a Plugee szolgáltatást.
A német autóklub, az ADAC gyakorlati tapasztalatai alapján jelenleg a Hyundai Kona Electric a legszerényebb fogyasztású elektromos autó, mely 100 kilométeren átlagosan 16,7 kWh-t fogyaszt.
22 kW-os, tehát nem túl gyors Mobiliti AC töltő használatakor adott esetben mintegy 6263 forintból tehető meg 100 kilométer a Konával, ami 631,4 forintos literenkénti üzemanyagárral számolva körülbelül 9,92 liternyi 95-ös benzinnek megfelelő költséget tesz ki.
A 28,8 kWh-s átlagfogyasztású Volvo XC40 villanyautó esetén 17,1 liternyi benzin árából tehető meg 100 kilométer.
Végül egy másik példa: 30 percnyi DC ultratöltés hamarosan 12 450 forintba fog kerülni a Mobilitinél az eddigi 4 500 forint helyett.