Érdekes javaslattal állt elő a hevesivasutak.blog.hu. A Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintájára Pásztó-Hatvan-Jászberény között is hasonló közlekedési megoldást javasol.
A blog javaslatot tesz Hatvan észak-déli irányú, agglomerációs kötöttpályás tömegközlekedés fejlesztésére, egy Pásztó-Hatvan-Jászberény ütemes menetrenddel közlekedő tram-train típusú szolgáltatásfejlesztésre.
A blog megjegyzi, hogy 2023-ban lesz 150 éves a Hatvan-Szolnok vasútvonal és ugyanezen évben ünnepeljük a “Pest-Besztercebányai Vasút” vasút építési engedélye kiadásának 160-adik évfordulóját, amelynek része a Hatvan-Salgótarján vonalszakasz.
Hatvan a budapesti elővárosi vasúti közlekedés keleti végpontja, Heves megye kapuja, Észak-kelet-Magyarország egyik fontos, földrajzi-logisztikai szempontból nagyszerű fekvésű, attraktívan fejlődő polgárvárosa.
A térség észak-déli, kelet-nyugati elosztótengelye, az egyik fontos európa vasúti korridor, a “Borostyán” állomása.
Az említett kettős évforduló kitűnő aktualitást ad annak a tervnek, hogy Hatvan, Jászberény és Pásztó, az érintett vármegyék, a magyar kormány és az Európai Unió összefogásával létrejöhessen egy: Pásztó-Hatvan-Jászberény elővárosi vasúti hálózat, hivatásforgalmi, turisztikai igények magas minőségű kielégítésével.
Pásztó és Jászberény egyaránt 30 kilométeres távolságra található Hatvantól. A két vasúti szakaszon ráadásul északi és déli irányban is vannak jelentős utasforgalom generálására képes települések, állomások: Lőrinci-Selyp, Szurdokpüspöki, valamint Jászfényszaru olyan Hatvan (valamint Jászberény és Pásztó) vonzáskörzetében lévő, vasútállomással rendelkező települések, ahol esély lehetne arra, hogy autós hivatásforgalmat a környezettudatos vasúttal lehessen felváltani – természetesen minőségi szolgáltatás, jó menetrend és kielégítő kiegészítő infrastruktúra (P plusz R parkolók, bringatárolók, ráhordó buszjáratok) esetén.
Az említett vonalszakaszok állapota, ha nem is kitűnő, de nagyrészt elfogadható, ami jó alap ahhoz, hogy viszonylag redukált költségek mellett valósulhasson meg a fejlesztés. (Mindenképpen el kell érni a teljes érintett szakaszokon a minimum 80 km/h-s sebességet.)
A terv tehát az lenne, hogy egy önálló, csúcsidőben félórás, azon kívül egy órás ütemes menetrenddel működő tram-train típusú szolgáltatás induljon, amely lehetővé tenné, hogy Hatvan központtal, a Pásztó-Hatvan-Jászberény észak-déli tengely mentén élők korszerű elővárosi vasút színvonalú szolgáltatással kapjanak alternatívát az autós közlekedés helyett, javasolja a blog.