Tápiószecsőnél két vonat egymással szemben futott ugyanazon a vágányon, szerencsére a védelmi rendszer és a reflexek jól működtek, így végül a két szerelvény biztonságos távolságra megállt egymástól. Alig néhány kilométerre ettől a helytől, Mende és Sülysáp között történt a magyar vasút történetének egyik legnagyobb katasztrófája 1968-ban, akkor is egy vágányra került két vonat egymással szemben.
Tápiószecső állomáson csütörtökön 17 óra után néhány perccel a Budapestre tartó Z60-as vonat (3333) annak ellenére indult el, hogy a vasúti jelzőberendezés részére tiltó jelzést mutatott, miközben Sülysáp felől a Szolnokra tartó Z60-as vonat (3356) éppen az állomáshoz közeledett – közölte a Mávinform. A két vonat egymástól biztonságos távolságra megállt, balesetveszélyes helyzet nem alakult ki.
A Sülysáp irányából érkező vonat utasait a katasztrófavédelem segítségével szállították le és kísérték be Tápiószecső állomásra. A helyszínelés ideje alatt Sülysáp és Tápiószecső között a vonatok csak egy vágányon közlekednek, Tápiószecső állomáson is kevesebb vágányon, korlátozásokkal zajlik a forgalom az esti órákban.
Frissítés:
20 óra után befejezték a helyszínelést Tápiószecső állomáson, Sülysáp és Tápiószecső között ismét mindkét vágányon közlekedhetnek a vonatok. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon már csak 5-10 perces késések vannak, a menetrend csütörtök este helyreáll.
———–
Előzmény: Csütörtök késő délutántól vizsgálat miatt Sülysáp és Tápiószecső között a vonatok csak egy vágányon közlekednek, a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon 10-30 perccel hosszabb menetidőre és vonatkimaradásokra kell számítani. A Keleti pályaudvarról 18:10-kor Békéscsabára induló Békés IC (IC 748) Szolnokig a 18:15-kor induló Z60-as vonat (3318) menetrendje szerint közlekedik, Szolnoktól várhatóan 25-30 perces késéssel indul tovább Békéscsaba felé.