A Nyírség sem marad ki, a MÁV egyre megbízhatatlanabb Szabolcsban… is

Valójában az állami vállalat meg sem magyarázza már, miért nem indulnak el bizonyos szerelvényei például Debrecenbe és kimarad természetesen a visszafelé (nem) közlekedő járat is. Ilyen durva az emberhiány? Vagy már nincs működőképes mozdony elég?

Tovább olvasom

A mátészalkai vasútvonalon is leállíttatja a közlekedést a Lázár János vezette fideszes minisztérium

Emellett olyan helyek is lesznek, ahol a már bezárt vasútvonalak miatt pótlóbuszokat kezdtek üzemeltetni, ám ezeket is leállítják. Az első változások már nem egész egy hét múlva érvénybe lépnek.

Tovább olvasom

Íme a legproblémásabb vasútvonalak a tavalyi évben, szolnoki járat is a dobogón

Sajnos negatív értelemben került dobogóra a megyét érintő vasútvonal, rengeteg probléma adódott műszakilag, de leginkább a menetidő tartásával. Igaz, egyáltalán nem valószínű, hogy ezért kellett nagy hirtelen leváltani a MÁV-START vezérigazgatóját pénteken, hiszen az elmúlt évtizedben is megszoktuk a rengeteg késést. A Hvg.hu számolta ki “hibapontokkal”, hogy melyek lettek a legtöbb gondot és fejtörést okozó vasútvonalak 2022-ben. Az élmezőnyben csak néhány változás történt a korábbi évekhez képest. Sok izgalmas dolog történt a magyar vasúton 2022-ben onnantól, hogy január 1-jén délelőtt 11-kor egy Intercity egy órán át várakozott Szolnokon, egészen odáig,…

Tovább olvasom

Amikor még a Pest-Szolnok vasútvonal három óra utazást jelentett

A rosszmájú megjegyzések szerint a MÁV rosszabb napjain most is annyi, de a helyzet alapvetően sokat javult az akkori gőzvontatású szerelvényekhez képest. Az ország második vasútvonalát 1847. szeptember elsején adták át az akkor még nagyon gyér forgalomnak. A száguldó „gőzszekerek” angliai megjelenése felvillanyozta a technikai újdonságokra érzékeny reformnemzedéket Magyarországon. Az első vasutak a magántőke bevonásával épültek az országban. Az egyik ilyen vasúttörténeti mérföldkő hazánkban az 1847. szeptember 1-jén megnyitott Pest–Szolnok vonal volt, amely a váci után a második átadott szakasz volt Magyarországon – írja a Múlt-kor.hu A Magyar Középponti Vasút…

Tovább olvasom