A Nyírség sem marad ki, a MÁV egyre megbízhatatlanabb Szabolcsban… is

Valójában az állami vállalat meg sem magyarázza már, miért nem indulnak el bizonyos szerelvényei például Debrecenbe és kimarad természetesen a visszafelé (nem) közlekedő járat is. Ilyen durva az emberhiány? Vagy már nincs működőképes mozdony elég?

Tovább olvasom

A mátészalkai vasútvonalon is leállíttatja a közlekedést a Lázár János vezette fideszes minisztérium

Emellett olyan helyek is lesznek, ahol a már bezárt vasútvonalak miatt pótlóbuszokat kezdtek üzemeltetni, ám ezeket is leállítják. Az első változások már nem egész egy hét múlva érvénybe lépnek.

Tovább olvasom

Íme a legproblémásabb vasútvonalak a tavalyi évben, szolnoki járat is a dobogón

Sajnos negatív értelemben került dobogóra a megyét érintő vasútvonal, rengeteg probléma adódott műszakilag, de leginkább a menetidő tartásával. Igaz, egyáltalán nem valószínű, hogy ezért kellett nagy hirtelen leváltani a MÁV-START vezérigazgatóját pénteken, hiszen az elmúlt évtizedben is megszoktuk a rengeteg késést. A Hvg.hu számolta ki “hibapontokkal”, hogy melyek lettek a legtöbb gondot és fejtörést okozó vasútvonalak 2022-ben. Az élmezőnyben csak néhány változás történt a korábbi évekhez képest. Sok izgalmas dolog történt a magyar vasúton 2022-ben onnantól, hogy január 1-jén délelőtt 11-kor egy Intercity egy órán át várakozott Szolnokon, egészen odáig,…

Tovább olvasom

Amikor még a Pest-Szolnok vasútvonal három óra utazást jelentett

A rosszmájú megjegyzések szerint a MÁV rosszabb napjain most is annyi, de a helyzet alapvetően sokat javult az akkori gőzvontatású szerelvényekhez képest. Az ország második vasútvonalát 1847. szeptember elsején adták át az akkor még nagyon gyér forgalomnak. A száguldó „gőzszekerek” angliai megjelenése felvillanyozta a technikai újdonságokra érzékeny reformnemzedéket Magyarországon. Az első vasutak a magántőke bevonásával épültek az országban. Az egyik ilyen vasúttörténeti mérföldkő hazánkban az 1847. szeptember 1-jén megnyitott Pest–Szolnok vonal volt, amely a váci után a második átadott szakasz volt Magyarországon – írja a Múlt-kor.hu A Magyar Középponti Vasút…

Tovább olvasom

Az egyik legérdekesebb vasútvonal, ami egy lakóházon halad keresztül – videó

A zsúfoltság a civilizáció velejárója az igazán nagy városokban. Itt pedig nem volt más lehetőség, mint keresztülvezetni a vonatot egy sokemeletes lakóházon. Még egy megállót is létesítettek az “átépített” épület belsejében. Délkelet-Ázsiában, a Jangce partján fekszik Csungking városa, melynek egyik látványossága, hogy egy vonat menetrend szerint áthalad egy 19 emeletes lakóépületen. A város közigazgatási területén több mint 30 millióan élnek, ezen belül magának Csungking városnak a lakossága közel kilencmillió fő egy 2018-as becslés szerint, emiatt nagy a zsúfoltság, és egyre több a felhőkarcoló is. Ez viszont igencsak leszűkítette a csungkingi…

Tovább olvasom

A szolnoki vonalon ismét változik a menetrend, figyeljük a friss információkat

A teljes szolnoki vasútvonal érintett, ne támaszkodjunk a korábbi rutinunkra. A Budapest–Hatvan–Miskolc, illetve a Budapest–Eger, valamint a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon továbbra is jelentős forgalmi és menetrendi változások vannak a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti biztosítóberendezési kábelzárlat miatt – írja a Máv weboldala. Változások a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza viszonylaton közlekedő vonatoknál  A Keleti pályaudvarról minden• óra 10-kor Békéscsaba, illetve Lőkösháza felé induló InterCity vonatok Nagykátától, illetve Szolnoktól közlekednek, • óra 15-kor Szolnokra induló Z60-as vonatok teljes útvonalon közlekednek, de 5 perccel később, óra 20-kor indulnak, • óra 45-kor Szolnokra induló G60-as vonatok nem közlekednek.

Tovább olvasom