Ennek oka egy technikai anomália, úgyhogy semmiképp ne dobjuk el azt a visszaigazoló kódot, amivel bizonyítjuk, hogy valóban kitöltöttük. Szolnokon is bárkivel megeshet.
A népszámlálást végző kérdezőbiztosok rendszeresen becsöngetnek olyan háztartásokhoz is, ahol korábban már online kitöltötték a népszámlálási kérdőívet.
A problémát az okozza, hogy a KSH által használt cím nem mindig egyezik azzal, amit az online kitöltésnél adnak meg az emberek – válaszolta a Telex kérdésére a statisztikai hivatal.
Sok ilyen eset lehet, mivel több mint 3 millió címről online válaszolták meg a kérdéseket. Technikai problémák miatt eleve késve indult a személyes összeírás, és már az online kitöltés sem ment zökkenőmentesen.
A lapnak nyilatkozó olvasók is jelezték, hogy felkeresték őket a kérdezőbiztosok. Ha nem voltak otthon, akkor – az eljárásrendnek megfelelően – egy értesítőt hagytak, amiben azt írták: a megadott időpontban újra megpróbálják őket felkeresni.
A KSH azt mondta a problémára, hogy több mint 3 millió címről érkeztek be online a kérdőívek, és ezek között sok olyan cím volt, amit eddig nem sikerült pontosítani. Ez is a biztosok feladata, az összes hozzájuk tartozó címet ellenőrizniük kell, beleértve azokat is, ahol online kitöltés történt. 23 ezer kérdezőbiztos dolgozik országszerte, a település nagyságától függ, hogy hány darab cím jut rájuk.
A KSH megerősítette: azokban az esetekben fordulhat elő, hogy az online kitöltés ellenére becsöngethet a számlálóbiztos, amikor nem egyezik az online kitöltés során megadott cím a népszámlálási címjegyzékkel. Ilyenkor a korábban említett kóddal tudják igazolni, hogy már nincs dolguk a kérdőívvel.