Emellett olyan helyek is lesznek, ahol a már bezárt vasútvonalak miatt pótlóbuszokat kezdtek üzemeltetni, ám ezeket is leállítják. Az első változások már nem egész egy hét múlva érvénybe lépnek.
Közlekedő Tömeg: folytatódnak a vasútbezárások, decemberben a mellékvonali pótlóbuszok mellett egy újabb vasútvonal vonatait is leállítja a Lázár-minisztérium.
A MÁV új menetrendjének hatályba lépésétől, december 10-től újabb vasútvonalon, Mátészalka és a romániai Nagykároly között állnak le a vonatok, melyek a továbbiakban csak a magyarországi Tiborszállásig közlekednek – az intézkedés következtében teljesen megszűnik a közösségi közlekedés a jelentős részben magyarok lakta Észak-Partium városai és a szomszédos magyarországi városok között. Különösen jól mutatja a magyarországi közlekedéspolitika teljes koncepciótlanságát, hogy míg a miniszter nagyívű fejlesztésként kommunikálja a nyolc éve megszüntetett Szeged-Szabadka vonatok újraindulását, a hasonló kihívásokkal küzdő, ám milliárdos vasútfejlesztési projektekkel nem érintett térségekben pont ennek ellenkezője, a határon túli magyar közösségekkel egyetlen közösségi közlekedési kapcsolatot jelentő vasút leépítése játszódik le.
Az újabb vasútvonal bezárása mellett a Közlekedő Tömeg információi szerint az augusztusban bezárt (“módváltásban érintett”), azóta buszokkal pótolt vasútvonalakon is teljesen megszűnik a személyszállítás. A várhatóan január 1-jén életbe lépő, ismételten a szabadságolások idejére időzített intézkedést a buszok alacsony kihasználtságával támasztaná alá a minisztériumi tervezet, noha pont a Közlekedő Tömeg Egyesület közérdekű adatigénylése bizonyította be nemrég: az utasok a buszoztatás következtében pártoltak el a járatoktól, volt olyan vasútvonal, ahol a korábbi utasok kétharmada eltűnt a vonatpótlás hatására.
A vonatok megszüntetése után a pótlóbuszok gyors leállítása is rámutat: a vasútvonal-bezárások helyett “módváltásról” szóló kommunikáció és az utasok minőségibb kiszolgálásáról való gyermeteg hazudozás mindössze a vidéki térségek lakóit sújtó vonalbezárások letagadását szolgálta, az itt élők számára minőségi vasúti közlekedés nyújtása pedig Lázár Jánosék számára sem politikai prioritás.
A Közlekedő Tömeg korábbi közleménye a hivatkozott utasszámokról itt érhető el – közölte szerkesztőségünkkel Király Bence, elnökségi tag.