A jelek nagyon arrafelé mutatnak, hogy a néhány héttel ezelőtti kisiklás után ugyanazon a vonalon történt egy újabb hajnalban. Ezt a MÁV hivatalos kommunikációs csatornáján egyáltalán nem lehetett megtalálni, de Hadházy Ákos kisebb nyomozása után bizony rengeteg erre utaló jel volt. Aztán egy fél nappal később hirtelen mégis nyilvánosságra hozták, de a vasutasoknak tilos beszélniük.
Hadházy Ákos ismét egy rettentően furcsa ügybe futott bele. Mindkét bejegyzését változtatás nélkül közöljük.
“Nagyon úgy tűnik, Lázárék el akarnak titkolni egy újabb siklást a balassagyarmati vonalon. A mellékelt képernyőfotó a küldője szerint a MÁV belső rendszeréről készült, a Mávinform oldalán azonban nincs ilyen információnak nyoma. Egy másik honfitársunk szerint először a nyilvános felületre is kitették, de aztán gyorsan le szedték.
A(z azóta levett) kép készítője szerint hajnalban, Balassagyarmat állomás 4-es váltóján siklott ki egy motorkocsi. Azóta visszahelyezték és “eldugva” áll két épület között. A forgalom délig szünetelt, a Szokolyáról délben induló vonat már végig közlekedik. Állítólag emberi hiba lehetett, és szerencsére nem volt komoly: kis sebességnél, tolatás közben egy tengely lelépett. AMI KOMOLLYÁ TESZI, AZ AZ ESZETLEN TITKOLÓZÁS!”
“A közelben volt dolgom, ezért eljöttem, mert ha igaz, hogy el akarták ezt titkolni, az egy újabb, egészen durva szintlépés. Amit láttam és hallottam, az enyhén szólva nem megnyugtató.
A helyszínen egy vasutas először megerősítette, hogy volt siklás, bár részleteket nem akart mondani. Akkor odaszaladt egy kollégája és nagy hangon felszólította, hogy ne mondjon semmit. Aztán mindketten bezárkóztak.
A szétrohadt talpfákon sejteni is lehet a nyomokat, információim szerint néhány sínrögzítő csavart kellett csak cserélni, ennek láttam is nyomát. A pályafenntartó jármű is itt áll, de a legaggasztóbb a dolgozók bezárkózása volt – pláne azután, hogy egyikőjük elismerte a balesetet.”
“Hivatalosan is meg fogom keresni a MÁV-ot, mert még egyszer: ha az itteni vasutas és az informátorom igazat mondott, az a legsötétebb kommunizmust idézi.
Frissítés: mivel az informátorom megtorlástól tart- úgy tudja, Lázár tajtékzik és már nyomozzák az információ forrását, kérésére eltávolítottam a BELSŐ, MÁV-os oldalról készült képernyőfotót . Viszont megszereztem a csak pár percig létezett, aztán törölt Mávinform poszt képernyőfotóját, ezt rövidesen nyilvánosságra hozom. Ha csak kicsit is demokráciában élnénk, Lázár persze lemondana, nem a megtorlással fenyegetné a tisztességes vasutasokat” – írta Hadházy Ákos még szerdán.
Ezt a politikus csütörtökön további információkkal egészítette ki. Már nem titkos… de a vasutasoknak kötelezően lakat a száján. “Megkaptam annak a posztnak a képernyőfotóját, amit tegnap EGÉSZEN RÖVID IDEIG TETT KI, AZTÁN ELTÜNTETETT A MÁV a balassagyarmati siklásról. Közben a MÁV elismerte a balesetet, DE EGÉSZEN OTROMBÁN ÉS NYÍLTAN HAZUDOTT arról, hogy szerintük nem is akarták eltitkolni a dolgot. A közleményben azt hazudják, hogy azért törölték a posztot, mert elhárult az akadály, és így már nem volt aktuális. A legfelháborítóbb, hogy ezt úgy hazudták, hogy EGYETLEN KATTINTÁSSAL LEBUKNAK.
A Mávinform oldalán ugyanis egyszerűen NEM SZOKTÁK TÖRÖLNI A KORÁBBI BEJEGYZÉSEKET, egy sor korábbi üzemzavar listája megtalálható most is. Sőt! Legfeljebb annyi szokott előfordulni, hogy egy ÚJABB posztban bejelentik, hogy elhárult a hiba – de ettől nem eltűnik az eredeti bejegyzés, hanem még hangsúlyosabban megjelenik az oldalon az esemény híre. Itt azonban nem ez történt, hanem az, hogy miután közzétették a balesetről és a pótlóbuszokról szóló posztot, valaki leszólhatott, hogy meg kellene ezt oldani inkább szép csendben. Nem kell bosszantani a magyarokat azzal, hogy ugyanezen a vonalon pár hete egy komoly siklás történt. Na, ez az, ami miatt egy normális országban azonnal lemondana a miniszter (és nem azért, mert egy emberi hiba miatt kis sebesség mellett kisiklott egy tengely). Ui.: tegnap történt egy másik súlyos incidens Ferencvárosban, amivel szintén nem dicsekedett a MÁV: egy mozdony elszabadult, felvágott egy váltót, és végül fékező saruval tudták megállítani” – írta Hadházy Ákos. “A vonat nem siklott ki csak a kerekei egy időre elhagyták a síneket.” Az olvasók szerint ezt mondták a múltkor is és ismét ez hangzott el magyarázatként. Íme a politikus videóbejegyzése a témában:
