Íme a legproblémásabb vasútvonalak a tavalyi évben, szolnoki járat is a dobogón

Megosztás

Sajnos negatív értelemben került dobogóra a megyét érintő vasútvonal, rengeteg probléma adódott műszakilag, de leginkább a menetidő tartásával. Igaz, egyáltalán nem valószínű, hogy ezért kellett nagy hirtelen leváltani a MÁV-START vezérigazgatóját pénteken, hiszen az elmúlt évtizedben is megszoktuk a rengeteg késést.

A Hvg.hu számolta ki “hibapontokkal”, hogy melyek lettek a legtöbb gondot és fejtörést okozó vasútvonalak 2022-ben. Az élmezőnyben csak néhány változás történt a korábbi évekhez képest.

Sok izgalmas dolog történt a magyar vasúton 2022-ben onnantól, hogy január 1-jén délelőtt 11-kor egy Intercity egy órán át várakozott Szolnokon, egészen odáig, hogy december 31-én este negyed tizenegykor pótlóbuszt kellett indítani Miskolcról Tiszaújvárosba. Ahogy 2021-ben és 2020-ban, most is kiszámolták a MávInform hírei alapján, hogy melyik volt az a vasútvonala az országnak, ahol a legtöbb probléma akadt.

A szabályok, ahogy az elmúlt két évben is, a következők voltak:

  • 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, minden további óra 1–1 pont.
  • 1 pontot ér, ha egy óránál rövidebb a késés,
  • fél pont jár, ha csak egy vonat késik vagy egy vonatpár marad ki.
  • A baleset miatti leállásokat nem vették figyelembe, ezeket nem a vasúton kell számonkérni.
  • Ugyanígy nem számítanak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény, mint például ha fa dől a sínre. Két kivételt tettek ez alól: ha a télen a hideg, nyáron a meleg miatt van gond, akkor járt a hibapont, hiszen az ilyen időjárás nem volna szabad, hogy extrém időjárási helyzetnek számítson.
  • A vonalak listáját a MÁV hivatalos besorolásából vették át, vagyis például egy monori meghibásodás a Budapest–Záhony vonalhoz tartozik, nem a Cegléd–Szeged vonalhoz. Ha a MÁV több vonalra is kiírja a hibát, akkor mindnél beleszámolták. A hírek forrása ezúttal is a MávInform honlapja.

Nemigen volt kérdés, hogy a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba vonal most is dobogós lett.

Íme a további állás, itt már a “listavezetőkhöz” képest töredéke csak a problémák száma és hibapontja. Itt is találunk megyei kötődést.

További részletek a Hvg.hu cikkében olvashatók.

Kapcsolódó cikkek