Az, hogy néhány vonat naponta kimarad, illetve komoly késést szed össze, azt már megszokhattuk a nyíregyházi vonalakon. De ami az elmúlt másfél hétben zajlik a MÁV-nál pusztán amiatt, hogy nagyon meleg van, az tényleg alulmúl minden negatív várakozást.
A július 5. és 15. közötti időszakban a 35 ezer járat 30 százaléka késett, ez azt jelenti, hogy 10,5 ezer esetben nem értek pontosan célba az utasok – válaszolta a MÁV az RTL Híradó kérdésére, hogy mekkora fennakadást okozott a hőhullám a vonatközlekedésben. A MÁV adatai szerint a vonatok 1,6 százaléka maradt el vagy pótolták busszal. Ez a 35 ezres járatszámmal számolva 560 vonatot jelent, ebből 73 esetben lehetett buszozni helyette, 487 vonat pedig egyszerűen kimaradt.
Pótlásra legtöbbször a jármű szolgálatképtelensége miatt volt szükség, de felsővezetéki és biztosítóberendezési hiba is hátráltatta a vasúti közlekedést. Azt is írták, hogy a huzamos idejű magas hőhatás nem kíméli a többnyire túlkoros vasúti járműveket és berendezéseket sem, amik ilyenkor könnyebben és gyakrabban meghibásodhatnak.
Az állami vasúttársaság korábban meglepő őszinteséggel kérte is az utazóközönséget, hogy csak az keljen útra, akinek nagy muszáj, sőt, azt is javasolták, hogy lehetőleg inkább buszokra szálljunk, mert a Volánbusznál van klíma, a vasúton nincs. A MÁV vezérigazgató-helyettese a helyzettel kapcsolatban azt mondta, „a vasúti kocsik 40-50 évesek, és a gyártás során nem a mostani klimatikus viszonyokra készültek.” (Talán másfél évtized alatt lehetett volna erre jócskán költeni, de ezek szerint ez nem nagyon jutott a kormányzópártok eszébe…)
Az RTL megszólaltatott egy közlekedésmérnököt is, aki nevetségesnek nevezte, hogy mindent a nagy melegre fognak.
Ne fogjunk már mindent a melegre, ez egy négy évszakos ország Szent István óta. Lehet hülyének nézni a másikat, csak nem érdemes
– mondta Szalma Botond, aki szerint műszaki megoldása mindennek van, csak meg kell építeni jó minőségben, nem kell „ellopni belőle 30 százalékot”. (Forrás: 444.hu és Rtl.hu)