Szinte megszokottá vált, hogy a Budapest Nyíregyháza útvonalon hatalmas késésekkel közlekednek a vonatok. Ki gondolta volna, hogy örülhetünk annak, hogy egyáltalán közlekednek a szerelvények. Augusztus elsejétől tíz vasútvonalon szűnhet meg a közlekedés, több szabolcsi járat is érintett.
Lassan darabjaira hullik a hazai vasúti közlekedés. A Közlekedő Tömeg Egyesület csütörtök esti értesülései szerint tíz vasútvonalon szűnhet meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től: 38 Nagyatád – Somogyszob ; 47 Godisa – Komló; 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc; 89 Miskolc – Tiszaújváros; 98 Abaújszántó – Hidasnémeti; 103 Karcag – Tiszafüred; 114 Mátészalka – Csenger; 121 Mezőhegyes – Újszeged; 125 Mezőhegyes – Battonya; 146 Lakitelek – Kunszentmárton.
Hozzátették azt is, hogy csupán néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását, minderre láthatóan kiváló ürügyet szolgáltatott a pár nappal ezelőtt történt hodászi baleset, amikor a Debrecenből Fehérgyarmatra 11:13-kor elindult Bz motorvonat hűtővize – feltehetően műszaki hiba miatt – felforrt a hodászi vasútállomásnál, és az eset során több ember megégett.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a hétfői, égési sérülést okozó meghibásodásra úgy reagált, hogy a vonatok se nem gyorsak, se nem pontosak, de még csak nem is kényelmesek annyira, „mint amennyire szeretnénk”, de az utasbiztonságból nem engednek. A miniszter vizsgálatot is elrendelt. Azonban joggal merül fel a kérdés, hogy az utasbiztonságnak és a vonalakon közlekedő szerelvények állapotának és korának mennyi köze van egymáshoz. Mennyire lehet ráfogni egy-két karbantartóra a hétfői balesetet a jelenlegi állapotok mellett?
A Telex Téma podcastjában Lázár János is arról beszélt, hogy a 8500 kilométeres magyarországi vasúthálózatból nagyjából 4000-5000 kilométernyi szorulna azonnali javításra, ami a teljes infrastruktúra több mint fele. De a szerelvények egy része sincs túlságosan jó állapotban.