Nyíregyházán is forrtak az indulatok az akkumulátorgyártás ügyében, az érdeklődők be sem fértek a terembe

Némileg meglepő az elmúlt hetek eseményeit követően, de a kormányhivatal nem számított ekkora érdeklődésre a közmeghallgatáson. A Fidesz közben új taktikát vetett be, az információk szerint az első sorokba a kormánypárt küldött embereket, akik kifejezetten örültek a beruházásnak. De még így is jelentős kisebbségben maradtak. Január 31-én délelőtt közmeghallgatást tartottak a Nyíregyházára tervezett akkumulátor takarótartólemez-gyár ügyében. A keddi eseményre több száz érdeklődő érkezett, ám a férőhelyek hiányára hivatkozva a megjelenteknek kevesebb mint fele – nagyjából 120 ember – jutott be az épületbe. Ráadásul a bejutás reményében tucatnyian hosszú percekre beszorultak…

Tovább olvasom

Ilyenek a modernizált, új orosz Moszkvicsok – videó

A klasszikus orosz (régebben szovjet) autógyár is beállt a modernizálási vonalba, nagy sikert remélnek az új Moszkvicsoktól, hamarosan négyre bővül a választható modellek száma. Kinézetre biztosan nem ismernénk fel a márkát. Megkezdődött az új Moszkvicsok kiskereskedelmi értékesítése Oroszországban. A belsőégésű motorral szerelt crossover, a Moszkvics 3 csaknem 2 millió rubelbe (11 millió forint) kerül, míg a Moszkvics 3e elektromos változat 3,5 millió rubelbe(19 millió forint) – tudta meg a TASZSZ egy autószalonban. Az ár mindenhol ennyi, mivel azt a gyártó határozza meg. A Moszkvics 3 crossovert  150 lóerős és 210 newtonméter nyomatékú turbós…

Tovább olvasom

Visszatér a szocializmus? Már újra gyártják a szovjet technikára hajazó Ladákat

A válság, a háború és az ezzel járó szankciók miatt döntöttek úgy az oroszok, hogy ismét “fapados” verziókat kezdenek gyártani a híres orosz autógyárban. A Renault kivonulása után gyorsan meghozták a döntést. Az oroszok újraindították a Lada gyártását az AvtoVAZ togliatti gyárában, miután a korábbi tulajdonos a Renault március 5-én felfüggesztette működését, majd május elején egy rubelért eladta eszközeit az orosz államnak. Az oroszok nem sokkal később bejelentették, hogy hatóságilag engedélyezték az Euro 0-s besorolású autók gyártását is, valamint a légzsákok, a blokkolásgátló-rendszer (ABS) és dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) nélküli autók gyártását, amely termékek a szankciók…

Tovább olvasom

Közben csendben leállította az év végén a Johnson & Johnson a Covid elleni vakcinájának gyártását

Jóval kevésbé fogyott, mint a riválisok oltóanyagai, ráadásul többször is élesen kritizálták a biztonsági kockázatok miatt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a cég teljesen leállítaná oltási programját, várhatóan néhány hónap múlva újraindul a termelés, igaz, az már nem a koronavírus elleni vakcináról fog szólni. Tavaly év végén a Johnson & Johnson (J&J) leállította a Covid elleni vakcinát előállító üzemében a gyártást – írja a Reuters. A leideni üzemben a leállás ideiglenes és a vakcina gyártása előreláthatóan néhány hónapon belül újra beindul. Az azonban a felhalmozott készleteknek köszönhetően nem ismert, hogy a…

Tovább olvasom

Szolnokon gyártották ezeket a remek vasúti IC+ kocsikat

Ezt immáron be is mutatták a város utazóközönségének. Az országos bemutatót követően Szolnokon is bemutatták az utazóközönségnek a MÁV Szolnokon gyártott legújabb IC+ kocsijait. A szolnoki vasútállomás peronjára befutó szerelvény kocsijait a nemzeti vasúttársaság fejlesztette és gyártja. A több mint 40 milliárd forintból elkészülő első 90 darab IC+ jármű gazdaságstratégiai, iparpolitikai célokat is szolgál. Az utasok már 55 IC+ kocsival találkozhatnak, ezek közül 20 nemzetközi forgalomban is közlekedhet, 35 pedig másodosztályú, többcélú vasúti kocsi. A járművek légkondicionáltak, korszerű technikai eszközökkel felszereltek, s akár 200 km/h sebességgel közlekedhetnek. Az új IC+…

Tovább olvasom

Hosszú távra terveznek? Letették a Nemzeti Oltóanyaggyár alapkövét

2022 végétől megkezdődik a gyártás Debrecenben, évi húszmillió vakcina előállításával. A jelek szerint a Sinopharm oltóanyagát is gyártani fogjuk. Ha ilyen beruházásba fogtak, valószínűleg odafent már tudnak valamit, hogy a következő években mennyi oltóanyagra lesz szükségünk. „Jövő év végén megkezdődik a vakcinagyártás a debreceni nemzeti oltóanyaggyárban” – erősítette meg az innovációs és technológiai miniszter vasárnap a helyszínen, amikor elhelyezték a leendő üzem alapkövét a Debreceni Egyetem innovációs parkjában. Palkovics László azt mondta, évente több mint húszmillió, különböző technológiával készülő vakcinát gyártanak majd az üzemben. „A fejlesztés hazai oltóanyagból teszi tartósan…

Tovább olvasom