Jön az akkugyár Nyíregyházára, kormányunk ehhez 264 millió euró támogatást ad a kínai cégnek – a Fidesz szerint ez nagy siker

Megosztás

A kínaiaknak adott állami pénz természetesen vissza nem térítendő támogatás. Győri Enikő, a Fidesz EP-képviselője nagy sikerként harangozza be a történetet, pedig azt sem tudjuk, magyar munkásokat alkalmaznak-e, a környezeti hatásokról pedig vannak már fogalmaink egy ideje.

Az Európai Bizottság az uniós állami támogatási szabályok alapján jóváhagyta a 264 millió euró összegű magyar támogatási intézkedést a Sunwoda Automotive Energy Technology Kft. nyíregyházi beruházásához. A támogatás vissza nem térítendő készpénztámogatás és adókedvezmény formájában valósul meg.

Győri Enikő, fideszes EP-képviselő pedig ezt egyértelmű sikerként harangozta be. Bejegyzését változtatás nélkül közöljük.

“Jó hír Magyarországnak!

Az Európai Bizottság engedélyezte, hogy Magyarország 264 millió euró támogatást adjon egy új akkumulátorgyár építéséhez Nyíregyházán. Mit jelent ez?

  • Egy hatalmas, 1,4 milliárd eurós beruházás indul el.
  • Több mint 2 500 embernek ad majd munkát.
  • Magyarország fontos szereplő lesz az elektromos autók jövőjében.

Miért fontos ez nekünk?

Az elektromos autók egyre elterjedtebbek Európában, és ha nálunk készülnek az akkumulátorok, akkor a magyar családoknak és munkásoknak is jut belőle haszon: több munkahely, nagyobb megélhetési biztonság és erősebb gazdaság.

Mit jelent a „megélhetési biztonság”? Több embernek lesz stabil munkahelye és kiszámíthatóbb fizetése, és mivel az akkuk itthon készülnek, kevésbé függünk más országoktól. Ez nemcsak Nyíregyháza, hanem egész Magyarország jövőjét erősíti” – írta Győri Enikő. A hozzászólók azonban a képviselőnő saját posztjánál már kevésbé voltak támogatók és lelkesek.

Többek között ezeket fűzték hozzá. “Őrület! Hatalmas támogatás a multinak! Használja a magyar földet, szennyezi a magyar földet, a profitot kiviszi, vendégmunkások tömegeit hozza be, ráadásul kidobott pénz az egész, mert a villanyautózás zsákutca, csak hatalmas állami támogatással lehet ezeket az autókat eladni. Ez színtiszta hazaárulás!” “2450 harmadik világbeli munkavállalóval, hogy pörögjön a biznisz? Az egészségkárosító, vízgazdálkodási szempontokat miért nem ismerteti? Azt miért nem ismerteti, hogy ez milyen alacsony hozzáadott értékű?”

“Látjuk a többi támogatott akkugyárnál, sorra bocsájtják el a dolgozókat százszámra. Visszaadják a támogatásokat?” “Van arról fogalma, hogy működik egy kínai vállalat? Az utolsó csavart is otthonról hozzák, nincs magyar beszállítói/KKV kör aki ezzel jól járna, így milyen a hozzáadott értéke?” – írták.

Kapcsolódó cikkek