Október elején eltűnik a Netpincér a kínálatból

Azért nagyon nem kell kétségbe esnünk, mert csak a név változik tulajdonosváltás miatt, a szolgáltatás megmarad. A német anyacég egységesíti az ételkiszállító márkáit. Az anyacég döntése nyomán október elejétől Food Pandára keresztelik át a Netpincér ételkiszállító céget – jelentette be a cég egy keddi sajtóeseményen. A német tulajdonú Food Panda 2013 márciusában jelent meg Magyarországon, végül megvásárolta a hazai nagy konkurenst, a NetPincért 2014 végén – három délkelet-európai, hasonló profilú portállal egy időben. Ezt aztán két évvel később az ugyancsak német Delivery Hero, a világ legnagyobb online ételrendelő-hálózata kebelezte be. A tulajdonosváltásnak akkor…

Tovább olvasom

Az igaziaknál hatszor gyorsabban terjednek az álhírek a Facebookon

Hiteles vizsgálati eredményekből tudni, hogy az álhírek közösségi médiás terjedése egyáltalán nem veszélytelen. Példának okáért a koronavírus-járvány első évében bizonyítottan több száz ember hunyt el azért, mert elhitte az interneten terjedő félinformációkat és álhíreket. A hasonló esetek súlyossága miatt kezdett kutatásba két felsőoktatási intézmény, a New York-i Egyetem és a francia Grenoble-Alpes Egyetem. A külső szakértők által is ellenőrzött eredmények szerint a Facebookon hatszor akkora figyelmet képes generálni egy biztosan megtévesztés miatt terjesztett poszt, mint egy igazi hír. A kutatók ehhez 2500 hírmegosztó oldalt ellenőriztek a Facebookon, tavaly augusztus és idén január…

Tovább olvasom

A Fidesz és “támogatói” három hónap alatt 130 milliót költött a közösségi médiában Karácsony lejáratására

Egy olyan elemzés jutott a Telex birtokába, amely a Fidesz és holdudvara közösségi médiás hirdetéseit vizsgálta, egészen pontosan a YouTube-reklámok és a facebookos szponzorált posztok tartalmát. A megfigyelt időszakban (három hónap május közepe és augusztus közepe között) a Fidesz és a hozzá köthető csatornák a Facebookon 125,7 millió forintot, a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésre. A YouTube esetében a teljes összeget, Facebookon pedig nagyjából annak kétharmadát (77 millió forintot) Karácsony Gergely ellen kampányoló, karaktergyilkos és lejárató tartalmakra költötték el. A Fidesz és holdudvara három hónap alatt majdnem 130 millió forintot…

Tovább olvasom

A melleit mutogatta Vajna Timi, erre az interneten rögtön be is szóltak neki

Eléggé szexi képet posztolt magáról Vajna Tímea, egyből meg is találta egy nem éppen jóindulatú kommentelő. Szexi fotót posztolt magáról Vajna Timi, amin kerek melleit is megmutatta sőt, a csinos örökösnő oldalán még a tetoválása is felvillant. Egy kommentelő azonban durván belerúgott az endometriózisból lábadozó hírességbe. Vajna Timi Instagramon most közzétett képébe azonnal beleszerettek követői, ám volt olyan, aki még ebbe is bele tudott kötni, nem is akármilyen módon. A hozzászóló azt sérelmezte, hogy Timi – akinek komoly egészségügyi gondjai vannak, ezért nem régen endometriózissal műtötték – lassan 40 évesen még nem…

Tovább olvasom

Figyeljünk, az olimpiát kihasználva könnyedén lehetünk átverés áldozatai

Nagy az érdeklődés a játékok iránt, ezt pedig a csalók is kíméletlenül kihasználják, próbáljuk elkerülni a bajos helyzeteket. Próbálják pénzszerzésre használni a nézők érdeklődését, ezért az olimpiához kapcsolódó, a felhasználók hitelesítési adatainak ellopására szolgáló adathalász weboldalakat elemeztek. A Kaspersky szakértői találtak többek között olyan hamis weboldalakat, amelyek különféle olimpiai események streamelését kínálták, vagy olyan versenyekre árultak jegyeket, amelyeken nem is lehetnek nézők, vagy különféle ajándékokat kínáltak, sőt, felbukkant az első hamis olimpiai virtuális deviza is. Élő streamek Tekintve, hogy a nézők a stadionok helyett online nézik majd az eseményeket, kicsit…

Tovább olvasom

Az interneten megadták a valódi válaszokat Orbán népszavazására – kész csoda, hogy nem moderálták még ki

A kormány saját Facebook-oldalán kapja meg a magáét az Orbán-kabinet és legújabb, a figyelemelterelésen kívül abszolút semmire sem jó népszavazási kérdéseire. A valódiakat… ameddig le nem törlik őket. Magyarország Kormányának hivatalos Facebook-oldalán igyekeznek reklámot csinálni a hamarosan érkező, Orbán által kezdeményezett népszavazásról, ami annyira a semmiből érkezett, hogy nem is tűnik kérdésesnek, hogy a kormány számára egyre kellemetlenebb Pegasus lehallgatási botrányról hivatott elterelni a figyelmet. Egyelőre mérsékelt sikerrel. A hozzászólások azonban igen sok olyat tartalmaznak, akiket nem vakít el a sok semmire nem jó kérdés, ellenben leírják a valóságot, hogy…

Tovább olvasom

Ez is egyfajta művészet – tele az internet a Pegazus-botrány kormányt kifigurázó mémjeivel – képek

Ezekből csemegézünk most, az Orbán-kormány számára rendkívül kellemetlen ügy egyre csak dagad, ezt pedig a folyamatosan robogó mémvonat is kihasználja. Ahogy várható volt, egyre nagyobb port kavar a Pegasus-ügy – és szintén nem meglepő, hogy egyre több digitális népművészt megihlet. A Pegasus kémszoftver olyannyira mindentudó, hogy több jogosultságot szerez magának a készüléken, mint amennyi a mobil használójának lehet.  A kormánytagok megállás nélkül hárítanak és szőnyeg alá söpörnek minden kérdést, igyekeznek elbagatellizálni a nemzetközi szinten is rendkívül súlyos botrányt. A mémgyárosok és -terjesztők viszont újabb válaszokat adtak arra, mit gondolnak az…

Tovább olvasom

Egész Európa legdrágább politikai YouTube-kampányát futtatja a Fidesz másfél hónapja

Május 15-én, Karácsony Gergely miniszterelnökjelölt-jelölti bejelentése napján indította be a Fidesz a közösségi médiában a Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányát. Azóta másfél hónap telt el, és az átlag YouTube-néző úgy érezheti, egyszerűen nem lehet elbújni a gyurcsányozós cunami elől, bármit nézne is az ember, üzemszerűen ezt kapja kísérőnek – írja a Telex. Hogy kiderüljön, mennyire fedi ez az érzés a valóságot, a Google hivatalos átláthatósági jelentését hívta segítségül a Telex, ami dokumentálja a politikai hirdetéseket a cég felületein – így többek között a YouTube-on is. A rendszer…

Tovább olvasom

Zseniális írás terjed az interneten, hogy a vírustagadók miért nem oltatják be magukat

Felrobbantotta az internetet egy mém, amiben egészen rendhagyó módon magyarázzák meg az oltásellenesek viselkedését. Eleve nagyjából nyolcmillió virológus országa lettünk, de az interneten bármikor bárki bármit olvashat, kis túlzással akkor is, ha egy szó sem igaz belőle. Figyelem, az írás erősen szarkasztikus, ezt kérjük figyelembe venni a fogyasztása közben. A Facebook-oldalon terjedő írást változtatás nélkül mutatjuk: „Korompai Edömér munkanélküli géplakatos, hobbi DJ és hobbivirológus, űrkutatástagadó nem oltatja be magát, mert szerinte az élő vírus veszélytelen, de elölt formában 20 év múlva mellékhatásokat okozhat. Edömér szerint a vírus átfér a maszkon, de az…

Tovább olvasom