MÁV-fúzió: utasok panaszkodnak a rosszul összehangolt menetrendek miatt Szabolcsban

A MÁV-csoport három nagy személyszállító cége – a vonatokat közlekedtető MÁV-START, az autóbuszos szolgáltatást végző Volánbusz, illetve a helyi érdekű vasutat üzemeltető MÁV-HÉV – idén január elsejétől egy közös céggé olvadt össze MÁV Személyszállítási Zrt. név alatt. Úgy hírlik azonban, a „házasság” nem mentes a kezdeti súrlódásoktól: az utasok remélik, hamarosan sikerül alkalmazkodniuk a fúzióban résztvevő cégeknek, ugyanis rengeteg az utaspanasz, hogy a buszok és vonatok nem várják be egymást.

Tovább olvasom

MÁV: hatalmas büntetést kapott egy utas, mert a jegyén nem szerepelt második keresztneve

Bár a személyi igazolványszámtól kezdve minden stimmelt az utasnál, a kalauz így is megvágta negyvenezer forintra. A MÁV az esetről azt mondta, a kalauz jól járt el az ügyben, ezt így kell. A késésekről és kimaradó járatokról nem ejtettek szót.

Tovább olvasom

Mélyrepülésben a vasút: rekordot döntött a MÁV-késések mértéke

Soha nem késtek még ennyit a magyar vonatok, mint 2024-ben – ez derül ki a MÁV vezérigazgatójának szombati beszámolójából. Hegyi Zsolt adatai szerint a vasúttársaság járatai összesen 6,9 évnyi késést halmoztak fel tavaly, ami példátlan az eddigi mérések történetében. A 95,5 millió perces – vagyis 181 évnyi – összes menetidőnek így 3,8 százalékát tették ki a késések.

Tovább olvasom

Nyíregyházára érkezett Lázár János, beröffentette a kampányt, és csak úgy repkedtek a százmilliárdok

Lázár János és Kovács Ferenc

Lázár János, az Építési és Közlekedési Minisztérium élén álló politikus Nyíregyházára látogatott a vidéképítő turné 12. állomásaként. A fideszes politikus szövetséget ajánlott a helyieknek, külön kiemelve, hogy nagyra becsüli a szabolcsi polgárok hozzáállását. Felidézte, hogy tizenöt évvel ezelőtt egy egészen más város fogadta az ide érkezőket.

Tovább olvasom

A szabolcsi InterCity vonatokra vajon mikor kerül sor? Közel 300 új IC-kocsit venne a MÁV

A dolog nehezebb része, hogy egyrészt ez még csak ígéret, másrészt vajon ebből mikor és mennyi jut például a Bereg- vagy éppen a Nyírség-IC szerelvényeire, illetve más, Szabolcs megyei vonalat érintő InterCity-vonatokra?

Tovább olvasom

Mi zajlik a MÁV-nál? Többen megsérültek, amikor a Tokaj IC egy ütközőnek csattant

Mindezt úgy, hogy alig valamivel korábban ismét szembement egymással két vonatszerelvény a szomszéd megyében, de még idejében sikerült megállítani őket. A délutáni esetnél az utasok már csak a hatalmas csattanásra figyeltek fel. Az ütköző fogta meg a Keletiben a Tokaj IC vonatszerelvényét, emiatt többen meg is sérültek.

Tovább olvasom

Lekamerázták, ahogy a vonatállomáson átrobog a szerelvény, maga előtt tolva a becsapódás után egy személyautót – videó

Vagyis annak roncsait. Ezen a szakaszon 120-szal szoktak végigszáguldani a gyorsvonatok, a várakozó utasok közül rengetegen fel sem fogták, hogy a halálos vasúti baleset végjátékát látják. Ijesztő, hogy mennyire semmit nem jelentett a személyautó a vonatszerelvénynek.

Tovább olvasom

Negatív rekord a MÁV-nál: még hosszabb a menetidő a csigaember vonalán

Még a csiga is beelőzte a Mátészalka és Debrecen között közlekedő személyvonatot 2018-ban. Az erről készült videó bejárta az országos sajtót. A Mátészalka Leaks így kívánta felhívni a figyelmet arra, hogy a rendszerváltás óta egyik politikai erő sem tett igazán a Mátészalka-Debrecen vasútvonal állapotának a javításáért. “Az elmúlt 25 év során, töretlen volt  a fejlődés a Budapest és Mátészalka, illetve a Budapest  és Vásárosnamény közötti vonatközlekedésben, negatív irányban, derült ki egy 1998.november 27-i újságcikkből. A Budapest és Mátészalka közötti távolságot  akkor még 239 perc alatt tette meg az Intercity, mára erre már…

Tovább olvasom